Elon Musk, noul proprietar al Twitter, a dat vina pe „grupurile de activiști care fac presiuni asupra agenților de publicitate” pentru o „scădere masivă a veniturilor”, în timp ce compania face reduceri radicale de personal în încercarea de a economisi bani.
Miliardarul proprietar al Tesla a scris pe Twitter că „activiștii” care își exprimă îngrijorarea cu privire la modul în care Twitter este moderat „încearcă să distrugă libertatea de exprimare în America”.
Această declarație a fost făcută în contextul în care Twitter a făcut vineri reduceri de personal pe scară largă în întreaga lume.
Rapoartele au sugerat că mii de angajați și-au pierdut locurile de muncă.
Yoel Roth, șeful departamentului de siguranță și integritate al companiei, a părut să confirme într-un fir de tweet că „aproximativ 50%” din forța de muncă a Twitter a fost redusă la nivelul întregii companii.
El a adăugat că majoritatea celor peste 2.000 de moderatori de conținut „care lucrează la revizuirea din prima linie nu au fost afectați” de reduceri.
Dl Musk a postat propriile comentarii, spunând că nu i s-a prezentat „nicio alegere” în legătură cu ceea ce el a numit „reducerea forței de muncă” a Twitter, deoarece compania pierdea 4 milioane de dolari (3,51 milioane de lire sterline) pe zi.
El a insistat asupra faptului că tuturor celor care și-au pierdut locurile de muncă li s-au oferit trei luni de indemnizație de concediere, „ceea ce reprezintă cu 50% mai mult decât se cere prin lege”.
Abordând subiectul moderării conținutului, el a spus că „angajamentul ferm” al Twitter a rămas „absolut neschimbat”.
Grupurile de siguranță online și militanții și-au exprimat îngrijorarea cu privire la planurile domnului Musk de a relaxa moderarea conținutului și de a anula interdicțiile permanente pe Twitter acordate unor personalități controversate, inclusiv fostului președinte american Donald Trump.
Elon Musk spune că taxa lunară de 8 dolari pentru Twitter ticăie albastru
Se va întoarce Donald Trump pe Twitter?
Cum a cumpărat Twitter cea mai bogată persoană din lume
Un e-mail intern trimis mai devreme vineri personalului a precizat că reducerile masive de locuri de muncă au fost „din păcate necesare pentru a asigura succesul companiei în continuare”.
Personalul a confirmat pe Twitter că a fost deconectat de la laptopurile de lucru și de la Slack, un sistem de mesagerie.
Mulți angajați au dezvăluit că au fost concediați în postări pe platformă, creând o imagine a reducerilor de personal care s-au extins pe tot globul și au afectat departamente de la marketing la inginerie.
Printre acestea s-au numărat angajați din domeniul comunicării, al conservării conținutului și al dezvoltării de produse.
O echipă care se axa pe cercetarea modului în care Twitter folosește algoritmii – o problemă care era o prioritate pentru domnul Musk – a fost, de asemenea, concediată, potrivit unui tweet al unui fost manager de rang înalt din cadrul companiei. Însă acest lucru a fost negat ulterior.
Aproape toate veniturile Twitter provin în prezent din publicitate, iar Volkswagen se numără printre mărcile care au încetat să mai cheltuiască cu Twitter de când domnul Musk a cumpărat compania de social media.
„Monitorizăm îndeaproape situația și vom decide cu privire la următorii pași în funcție de evoluția acesteia”, a declarat cel mai mare producător auto european.
Joi, producătorul de alimente General Mills, care deține mărci precum Cheerios și Lucky Charms, a făcut același lucru.
Acesta a declarat că monitorizează în continuare „noua direcție” a companiei de socializare și că dorește să „evalueze [cheltuielile [sale] de marketing”.
Printre alte mărci care și-au întrerupt activitățile plătite pe platformă se numără firmele auto General Motors și Audi, precum și gigantul farmaceutic Pfizer.
Domnul Musk a căutat modalități de a reduce costurile și de a face bani în diferite moduri de pe platformă, inclusiv planuri de a percepe o taxă de abonament lunar pentru ca utilizatorii să fie verificați pe platformă.
De asemenea, el a propus ca cei care plătesc taxa de 8 dolari pe lună să beneficieze de o creștere a numărului de răspunsuri, mențiuni și căutări pentru tweet-urile lor, ceea ce a provocat critici din partea unor persoane de pe Twitter, care au afirmat că el creează un sistem pe două niveluri care ar avantaja pe cei dispuși să plătească.
Angajații Twitter au intentat joi un proces colectiv în care au susținut că firma face reduceri mari de personal fără a da un preaviz de 60 de zile, încălcând astfel legislația federală și californiană.
De asemenea, în proces se cerea instanței federale din San Francisco să ordone Twitter să nu le ceară angajaților concediați să semneze documente prin care să renunțe la drepturile lor, fără a le spune despre procesul judiciar.
Shannon Liss-Riordan, avocatul care coordonează cazul, a declarat: „Am depus această plângere federală pentru a ne asigura că Twitter va fi trasă la răspundere față de legile noastre și pentru a-i ajuta pe angajații Twitter, ajutându-i să își înțeleagă drepturile”.