Șoferii români pot afla acum online istoricul sancțiunilor rutiere, printr-o lege apărută la începutul acestui an şi publicată în Monitorul Oficial.
Ministerul Afacerilor Interne a dat în folosință prin intermediul platformei hub.mai.gov.ro, această posibilitate.
Conducătorii auto ar fi trebuit să poată verifica online istoricul sancțiunilor rutiere pe site-ul Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) din luna aprilie, dar platforma este disponibilă începând de joi.
Astfel, șoferii interesați își pot verifica de-acum online istoricul sancțiunilor rutiere.
Obţinerea istoricului sancţiunilor rutiere este gratuită, iar documentul astfel generat este valabil doar în format electronic.
Cum funcţionează platforma gratuită pentru istoricul online al sancțiunilor rutiere
Pentru a avea acces la aceste amenzi, conducătorii auto trebuie să-şi facă un cont în aplicaţia informatică pe care o folosesc acum autoritățile pentru evidenţa permiselor de conducere reţinute şi a sancţiunilor aplicate conducătorilor de autovehicule sau tramvaie.
Pe acea platformă, șoferii nu vor putea modifica datele din aplicație, ci doar le vor putea vedea și vor putea descărca un certificat în format electronic.
„Pentru a obţine acest document online, solicitantul trebuie să aibă sau să îşi creeze un cont pe portalul hub.mai.gov.ro sau pe ghiseul.ro.
În cazul în care persoana optează pentru un cont direct pe platforma hub.mai.gov.ro este necesar să se deplaseze o singură dată la o unitate de poliţie pentru confirmarea identităţii”, informează un comunicat al Ministerului Afacerilor Interne (MAI).
În continuare, solicitantul introduce datele cerute de platformă, precum motivul pentru care solicită eliberarea şi perioada pentru care doreşte să-i fie comunicat cazierul rutier.
Informațiile despre istoricul sancţiunilor rutiere, obținute gratuit
Obţinerea istoricului sancţiunilor rutiere este gratuită, iar documentul astfel generat este valabil doar în format electronic.
„În cazul în care cazierul rutier este necesar în format fizic, printat, solicitantul trebuie să se deplaseze la serviciile rutiere din cadrul inspectoratelor de poliţie judeţene sau la Brigada de Poliţie Rutieră din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti”, arată sursa citată, potrivit agerpres.ro.
Prin intermediul portalului hub.mai.gov.ro poate fi eliberat şi certificatul de cazier judiciar, pot fi făcute programări pentru eliberarea paşapoartelor şi pot fi solicitate avize de la Direcţia Generală Logistică a Ministerului Afacerilor Interne pentru urbanism, amenajare a teritoriului, dar şi autorizaţii de construcţie ori desfiinţare a construcţiilor.
În cazul folosirii unui cont de pe platforma ghiseul.ro nu mai este necesară deplasarea la o unitate de poliţie, identitatea persoanei fiind confirmată prin datele existente pe portalul respectiv.