INTERNAȚIONAL

Jeff Bezos a plătit pentru ca megayacht-ul său să treacă pe sub un pod din Europa, în timp ce peste o treime din cele din America se dărâmă

Fondatorul Amazon, Jeff Bezos, este interesat de infrastructura podurilor.

Miliardarul, în prezent al doilea cel mai bogat om din lume, va plăti orașul olandez Rotterdam pentru a demonta și apoi a reconstrui o parte dintr-un pod istoric vechi de 95 de ani, pentru a permite noului său superyacht, cel mai înalt din lume, să treacă prin el și să iasă în larg.

Este o mișcare care contrastează puternic cu infrastructura podurilor din țara de origine a lui Bezos: Statele Unite.

Un nou studiu realizat de Asociația Americană a Constructorilor de Drumuri și Transporturi (ARTBA) arată că 36% dintre podurile americane, aproape 224.000 în total, au nevoie de reparații. Mai mult de 43.500 dintre aceste poduri sunt clasificate acum ca fiind „deficitare din punct de vedere structural”, iar automobiliștii din țară își riscă viața atunci când traversează aceste structuri deficitare de 167,5 milioane de ori în fiecare zi.

Costul estimat pentru înlocuirea tuturor podurilor deficitare din punct de vedere structural din SUA este de aproximativ 58 de miliarde de dolari, pe baza datelor privind prețurile medii de la Departamentul de Transport al SUA. Cu o avere netă de 176,5 miliarde de dolari, Bezos ar putea să înlocuiască toate aceste poduri, să își cumpere un superyacht și să rămână cu 118 miliarde de dolari.

În timp ce orașul Rotterdam nu are încă o evaluare a cât ar costa deconstrucția podului, iahtul cu trei catarge al lui Bezos va fi cel mai mare din lume când va fi finalizat în această vară, cu o lungime de 417 picioare, și se estimează că va costa aproximativ 500 de milioane de dolari.

Legea privind investițiile în infrastructură și locurile de muncă (IIJA), promulgată în noiembrie anul trecut, ar urma să ofere statelor noi resurse pentru a face reparații la poduri în valoare de 88 de miliarde de dolari. Dar acești bani sunt blocați deoarece Congresul nu a adoptat încă un buget pentru întregul an 2022. Actuala rezoluție continuă menține cheltuielile pentru programele federale de reparații la nivelul anului fiscal 2021 și urmează să expire la 18 februarie.

„Cu cât este mai mult timp pentru a reduce diviziunea politică privind proiectele de lege privind cheltuielile pentru anul fiscal 2022, cu atât mai mult va dura mai mult timp pentru ca îmbunătățirile în domeniul transporturilor să înceapă”, a declarat președintele și directorul executiv al ARTBA, Dave Bauer. „Îndemnăm Congresul să acționeze imediat, astfel încât poporul american să poată începe să realizeze beneficiile investițiilor istorice din legea bipartizană privind infrastructura”.

sursa articol: news.yahoo.com