În ciuda afirmațiilor Meta privind un mediu sigur, statele susțin că Facebook și Instagram prezintă riscuri pentru sănătatea mintală a copiilor.
În timp ce Meta se străduiește să își alinieze norocul la goana după aurul AI – cel mai recent introducând chatbots inspirați de celebrități cu care utilizatorii pot interacționa – rămâne în cârlig pentru o problemă mai fundamentală a modelului său de afaceri: copiii iubesc platformele sale.
O coaliție de 34 de state americane a dat în judecată gigantul social media, susținând că Facebook și Instagram manipulează în mod necorespunzător copiii care le folosesc.
Procurorii generali din state precum California, New York, Ohio, Dakota de Sud, Virginia și Louisiana acuză Meta că își folosește algoritmii pentru a încuraja utilizarea compulsivă și a dăuna sănătății mentale a copiilor cu funcții precum butonul „Like”, potrivit unui raport publicat de Deadline.
Procesul de peste 200 de pagini califică drept false și înșelătoare afirmațiile Meta privind o experiență sigură pentru tinerii utilizatori.
„În ultimul deceniu, Meta – ea însăși și prin intermediul platformelor sale emblematice de socializare Facebook și Instagram (platformele sale de socializare sau platformele sale) – a modificat profund realitățile psihologice și sociale ale unei generații de tineri americani”, se arată în dosarul juridic. „Meta a exploatat tehnologii puternice și fără precedent pentru a atrage, implica și, în cele din urmă, prinde în capcană tinerii și adolescenții.”
Meta a exploatat deja inteligența artificială pentru a aborda problemele de încredere și siguranță pe platformele sale, inclusiv pentru a modera conținutul dăunător, pentru a împiedica adulții să hărțuiască minorii prin intermediul mesajelor private și pentru a detecta și elimina conținutul privind exploatarea copiilor.
Într-un răspuns furnizat pentru Decrypt, un purtător de cuvânt al Meta a declarat că societatea are aceleași preocupări ca și procurorii generali ai statelor în ceea ce privește experiențele sigure și pozitive pentru tineri, afirmând că „a introdus deja peste 30 de instrumente pentru a sprijini adolescenții și familiile acestora”.
„Suntem dezamăgiți că, în loc să lucrăm în mod productiv cu companiile din întreaga industrie pentru a crea standarde clare, adecvate vârstei pentru numeroasele aplicații pe care le folosesc adolescenții, procurorii generali au ales această cale”, a adăugat purtătorul de cuvânt.
Meta a mai afirmat că cercetările privind impactul negativ al social media nu sunt concludente și nu susțin sugestia că utilizarea social media cauzează probleme de sănătate mintală la adolescenți. De asemenea, compania a precizat că permite utilizatorilor să ascundă numărul de like-uri, astfel încât să nu arate altora numărul de like-uri pe postări.
Meta a declarat că a făcut mai multe schimbări pentru ca „adolescenții să se poată exprima într-un mediu sigur”, inclusiv verificarea vârstei, setarea automată a conturilor adolescenților ca fiind private, intervenții automate care împiedică adulții suspecți să se implice cu adolescenții și nu permite conținutul care promovează sinuciderea, automutilarea și tulburările alimentare.
Cu toate acestea, reclamanții guvernamentali merg mai departe cu litigiul.
„Această acțiune este în interesul public al statelor reclamante”, scriu procurorii generali. „Actele și practicile ilegale ale Meta afectează un număr semnificativ de consumatori din statele solicitante [și] aceste acte și practici au cauzat și vor continua să cauzeze efecte negative asupra consumatorilor din statele solicitante.”
Procurorii statelor cer daune, restituiri și compensații în diferite sume pentru fiecare stat menționat în dosar, variind între 5.000 și 25.000 de dolari pentru fiecare incident presupus.
Meta spune că cea mai bună cale de urmat este dezvoltarea unor politici ample și universale care să se aplice tuturor platformelor sociale.
„Problemele identificate de procurorii generali se pretează la standarde interindustriale pentru tineri și la necesitatea de a lucra cu companiile din întreaga industrie pentru a aborda aceste subiecte”, a declarat Meta într-un e-mail.
Meta este unul dintre mai mulți giganți din domeniul tehnologiei, printre care Microsoft și Google, care investesc masiv în inteligența artificială generativă.
În septembrie, în timpul conferinței sale anuale Meta Connect, CEO-ul Mark Zuckerberg a anunțat mai multe aplicații noi bazate pe inteligență artificială care vor fi adăugate la suita sa de platforme de socializare, inclusiv 28 de personaje AI cu care utilizatorii pot interacționa, interpretate de Snoop Dogg, Tom Brady, Kendall Jenner și Naomi Osaka.
sursa: decrypt.co