Un pivot metaversal nu va rezolva principalele probleme ale rețelei sociale: încetinirea creșterii numărului de utilizatori și a numărului de reclame
De la înființare, creșterea numărului de utilizatori ai Facebook a fost, în esență, în sus și la dreapta. Dar miercuri, a raportat prima scădere trimestrială din istorie a numărului de utilizatori zilnici la nivel global, împreună cu o creștere a publicității mai mică decât se aștepta, ceea ce a făcut ca acțiunile sale să se prăbușească cu aproximativ 20 de procente.
Scăderea masivă a acțiunilor, care a șters instantaneu aproximativ 200 de miliarde de dolari din valoarea de piață, arată că rebrandingul corporativ al Facebook în Meta nu este suficient pentru a distrage atenția investitorilor de la problemele din activitatea sa principală de social media. Nu numai că creșterea numărului de utilizatori pe Facebook, Instagram și WhatsApp a fost practic neschimbată în ultimul trimestru, dar principala aplicație Facebook a pierdut 1 milion de utilizatori zilnici în America de Nord, unde face cei mai mulți bani din publicitate. Această scădere a dus la o scădere generală a utilizatorilor zilnici ai Facebook la nivel global, ceea ce un purtător de cuvânt al companiei a confirmat că este primul declin secvențial din istoria companiei.
Această scădere la 1,929 miliarde de utilizatori zilnici, de la 1,93 miliarde în trimestrul anterior, reflectă probabil lipsa tot mai mare de relevanță a Facebook în rândul tinerilor. Meta nu prezintă numărul de utilizatori ai Instagram, dar utilizatorii zilnici din toate aplicațiile sale abia au urcat la 2,82, adăugând doar 10 milioane de utilizatori față de trimestrul al treilea.
Meta este în continuare extrem de profitabilă: a obținut un profit de aproape 40 de miliarde de dolari numai anul trecut, în principal din publicitate. Dar pierde, de asemenea, miliarde de dolari pe Reality Labs, divizia responsabilă de căștile Quest VR, software-ul VR, ochelarii AR care urmează să apară și alte inițiative legate de metavers. Această divizie a pierdut 10,2 miliarde de dolari anul trecut și a raportat venituri de 2,3 miliarde de dolari – o cifră care include vânzările de Quest și partea sa din achizițiile de aplicații VR. Meta încă nu a dezvăluit numărul de vânzări pentru Quest, deși estimările unor terți plasează numărul undeva în jurul a 10 milioane de unități. În cadrul unei convorbiri telefonice cu investitorii privind câștigurile de miercuri, Zuckerberg a declarat că următoarea cască VR a Meta va fi lansată mai târziu în acest an și se va situa la „capătul superior al spectrului de prețuri”.
El a fost clar că intenționează să crească cheltuielile pentru Reality Labs în anii următori și că vede o combinație de AR și VR ca fiind următoarea platformă informatică majoră. Este clar că cea mai mare problemă cu care se confruntă Meta acum este afacerea de social media care plătește aceste investiții.
sursa articol: www.theverge.com