GENERAL

ATOP nu mai funcționează la Suceava. Bravo, domnul Gheorghe Șoldan

ATOP nu mai funcționează la Suceava. Bravo, domnul Gheorghe Șoldan. Oricum din ea făceau parte șefii unor structuri dar era condusă de un consilier județean.   Prin teritoriu, aceștia ca și aleșii județeni care chipurile se fac că îi intereseaza problemele trec pe la primari si își stampilează ordinele de deplasare ca apoi să le prezinte la Consiliul Județean pentru deconturi.

Chiar și cei care conducerea ATOP; citeau în ședințele de deliberativ rapoartele intocmire de Inspectoratul Județean de Poliție, Jandarmerie sau Pompieri.

Liderul interimar al PNL, Ilie Bolojan, a declarat luni că dacă mâine s-ar desființa toate  Autoritățile Teritoriale de Ordine Publică  “nu s-ar întâmpla absolut nimic” în ceea ce privește funcționarea instituțiilor statului.

“Cred că și la nivelul autorităților locale există spații importante de reducere a cheltuielilor de personale și de funcționare. Există o autoritate județeană de ordine publică care se numește ATOP, prescurtat, în jargonul administrativ. Dacă mâine se desființează ATOP nu se va întâmpla absolut nimic, doar că acolo 15-20 de oameni primesc o indemnizație lunară care poate să fie până la 20% din salariul președintelui de consiliu județean, deci împărțiți la cinci, înseamnă că patru posturi de președinți de consiliu județean, în fiecare județ, se pot reduce de pe o zi pe alta”, a spus Bolojan, în timp ce prezenta abordarea PNL pentru reducerea deficitului de stat, pornind de la reducerea cheltuielilor statului.

“Dacă se desființează această autoritate nu se va întâmpla absolut nimic și asta vă spun din propria experiență”, a subliniat el.

Acesta a notat că în administrația locală există destul de multe probleme și “înainte de a discuta de o reorganizare administrativă pe care nu o vom putea ocoli” putem să discutăm de faptul că un secretar al unei comune, un contabil al unei comune poate să aibă norma la mai multe primării”.

Potrivit acestuia, la  multe primării  contabilii nu au suficient de mult de lucru pentru a justifica o normă întreagă.

Bolojan a precizat că pot fi luat foarte multe măsuri pentru a reduce cheltuielile în administrația locală, cum ar fi spre exemplu cazul consilierilor personali ai primarilor și viceprimarilor

“Acolo unde veniturile proprii nu acoperă nici măcar cheltuielile de persoane înseamnă că acea primărie nu există pentru oameni, ci oamenii plătesc taxe  pentru ca funcționarii din primărie să-și ia salariile”, a mai afirmat el.

Ce este ATOP

Autoritatea teritorială de ordine publică este constituită din şeful Direcţiei generale de poliţie a municipiului Bucureşti sau al inspectoratului de poliţie judeţean, un reprezentant al Corpului Naţional al Poliţiştilor, subprefect, 6 consilieri desemnaţi de Consiliul General al Municipiului Bucureşti, respectiv de consiliul judeţean, 3 reprezentanţi ai comunităţii desemnaţi de primarul general al municipiului Bucureşti, respectiv de preşedintele consiliului judeţean, şeful Direcţiei generale de jandarmi a municipiului Bucureşti sau al inspectoratului judeţean, şeful Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă al Municipiului Bucureşti sau şeful inspectoratului pentru situaţii de urgenţă judeţean, şeful serviciului teritorial al Poliţiei de Frontieră Române şi, după caz, şeful poliţiei locale din municipiul reşedinţă de judeţ.

Autoritatea teritorială de ordine publică are următoarele atribuţii:

a) contribuie la elaborarea planului de activităţi şi la fixarea obiectivelor şi indicatorilor de performanţă minimali, având ca scop protejarea intereselor comunităţii şi asigurarea climatului de siguranţă publică;

b) sesizează şi propune măsuri de înlăturare a deficienţelor din activitatea de poliţie;

c) face propuneri pentru soluţionarea de către organele de poliţie a sesizărilor care îi sunt adresate, referitoare la încălcarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, potrivit prezentei legi;

d) organizează consultări cu membrii comunităţilor locale şi cu organizaţiile neguvernamentale cu privire la priorităţile siguranţei persoanei şi a ordinii publice;

e) prezintă trimestrial informări în şedinţele Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau ale consiliului judeţean, după caz, asupra nivelului de asigurare a securităţii şi siguranţei civice a comunităţii;

f) elaborează anual un raport asupra eficienţei activităţii unităţilor de poliţie, care se dă publicităţii.