Apple și TikTok duc la scăderea veniturilor din publicitate și a numărului de utilizatori pentru gigantul social media.
Investitorii Facebook sunt într-o lume a durerii, după ce prețul acțiunilor companiei sale mamă, Meta, a scăzut cu 20% ieri, în tranzacțiile după orele de tranzacționare. Această prăbușire a acțiunilor s-a înrăutățit ușor astăzi, acțiunile Facebook scăzând cu peste 22% în tranzacțiile de dinaintea pieței la momentul redactării acestui articol.
Prăbușirea de peste 20% a acțiunilor Facebook este cea mai gravă scădere a acțiunilor Facebook într-o singură zi de când compania a început să tranzacționeze în urmă cu aproape un deceniu, relatează Financial Times. Deci, care este cauza? Prăbușirea a avut loc după ce Facebook a anunțat ieri rezultatele trimestrului 4 din 2021, în care compania a dezvăluit:
Facebook a pierdut utilizatori zilnici pentru prima dată în istoria sa: În T4 2021, Facebook a pierdut o jumătate de milion de utilizatori zilnici. După cum subliniază Vox, aceasta este o picătură în ocean, având în vedere că Facebook are 1,93 miliarde de utilizatori activi zilnici totali. Cu toate acestea, este pentru prima dată când se întâmplă acest lucru și ar putea fi un semn că va fi mai rău.
TikTok este o mare amenințare: De asemenea, Facebook a numit în mod specific TikTok ca fiind o amenințare majoră pentru baza sa de utilizatori. Facebook a înregistrat de mult timp o îmbătrânire a utilizatorilor, utilizatorii mai tineri sărind la aplicații mai cool precum TikTok. Acum, acest exod al utilizatorilor tineri către TikTok începe cu adevărat să afecteze compania. „Ceea ce este unic este faptul că TikTok este deja un concurent atât de mare și, de asemenea, continuă să crească într-un ritm destul de rapid de la o bază foarte mare”, a recunoscut Mark Zuckerberg, CEO-ul Meta, în cadrul apelului financiar.
Dați vina și pe Apple: Facebook a remarcat, de asemenea, că modificările aduse de Apple la iOS anul trecut în materie de confidențialitate încep să coste compania tone de venituri din publicitate. Funcția se numește App Tracking Transparency și permite utilizatorilor de iPhone să interzică companiilor să îi urmărească prin intermediul aplicațiilor de la terți. După cum relatează CNBC, în cadrul apelului financiar, directorul financiar al Meta, Dave Wehner, a dezvăluit: „Credem că impactul general al iOS este un vânt potrivnic asupra afacerii noastre în 2022. Este de ordinul a 10 miliarde de dolari, deci este un vânt din față destul de semnificativ pentru afacerea noastră”.
O prognoză mai mică decât cea așteptată: În cele din urmă, Facebook a emis în primul trimestru din 2022 o previziune de venituri între 27 și 29 de miliarde de dolari. Strada se aștepta la o previziune de 30 de miliarde de dolari. Orientarea mai mică poate fi atribuită impactului celor de mai sus.
sursa articol:www.fastcompany.com