Voucherele de vacanţă au adus beneficii incontestabile pentru angajaţi, iar măsura va elimina discrepanţa dintre sectoarele public şi privat, consideră Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT). Patronatul salută iniţiativa legislativă a Senatului privind emiterea de vouchere de vacanţă suportate din impozitul pe veniturile salariale pentru angajaţii din sectorul privat. ANAT estimează că măsura va accelera atingerea obiectivului de 10% din PIB din turism.
„2023 este al cincisprezecelea an în care pot fi emise vouchere de vacanţă în România, introduse iniţial prin Ordonanţa 8/2009, la iniţiativa Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT). Voucherele de vacanţă sunt prevăzute a fi acordate pentru angajaţii din domeniul public pentru o perioadă de 5 ani – 2022-2026 (conform OUG 131/2021). Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism consideră că voucherele de vacanţă au adus beneficii incontestabile pentru angajaţi, în primul rând, ca şi beneficii extra salariale. Întrucât salariile în România sunt încă sensibil mai mici decât în alte state ale Uniunii Europene, acest incentive pentru vacanţă este extrem de binevenit. Foarte mulţi profesori, de exemplu, nu mai plecaseră de mulţi ani în concedii la mare sau la munte, dar cu ajutorul voucherelor de vacanţă, au reuşit să ajungă în staţiuni turistice din Romania”, arată ANAT, potrivit news.ro.
ANAT precizează că salută iniţiativa legislativă a Senatului privind emiterea de vouchere de vacanţă suportate din impozitul pe veniturile salariale pentru angajaţii din sectorul privat, măsură care va elimina discrepanţa dintre sectoarele public şi privat. Această iniţiativă este susţinută de către toate organizaţiile profesionale şi patronale din turism.
„Această temă, a eliminării discrepanţelor de tratament între angajaţii la stat şi cei din economia reală, a fost lansată de mine în mediul public în urmă cu circa doi ani. Dacă în cazul primilor, această facilitate li se cuvine doar prin fişa postului, în cazul celorlalţi, orice avantaj extrasalarial este legat de performanţă şi de capacitatea şi disponibilitatea angajatorului de a susţine financiar acest avantaj, care chiar dacă are facilităţi fiscale, reprezintă tot o cheltuială. În debutul dezbaterii din Senat am apreciat promptitudinea cu care a fost transpusă într-un proiect legislativ această idee, proiect care pare să aibă susţinere din toate direcţiile: atât din zona decizională, cât şi din cea antreprenorială şi din cea sindicală. Am insistat apoi, cu argumente, că finanţarea proiectului nu este propriu zis o cheltuială în plus pe seama bugetului statului, ci mai degrabă o investiţie a statului, cu multiple efecte benefice pe termen scurt si mediu”, subliniază Dumitru Luca, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).