Judecătorii Secției Penale a Tribunalului Constanța s-au pronunțat asupra acordului de recunoaștere a vinovăției încheiat de procurorii DNA Suceava cu unul dintre suspecții din Dosarul vaccinărilor false anti-Covid-19 de la Mangalia.
În dosarul cu indicativul 7384/118/2022, instanța a admis acordul de recunoaștere încheiat cu suspectul B.F.A. și a decis condamnarea acestuia la doi ani, zece luni și douăzeci de zile închisoare, cu suspendare.
Iată minuta hotărârii penale a Tribunalului Constanța:
„În baza art.485 alin.1 lit.a C.p.p.: Admite acordul de recunoaştere a vinovăţiei (completat cu ordonanţa nr.24/P/2021 din 06.01.2023) încheiat între procuror C.A.C. din cadrul DNA-ST Suceava şi inculpatul B.F.A.. 1.În baza prev. art. 367 alin. 1 şi 3 Cod penal, cu aplicarea art.480 alin. 4 Cod proc. pen., pentru săvârşirea infracţiunii de «constituirea unui grup infracţional organizat», în modalitatea „aderare”, condamnă pe inculpatului B.F.A. la pedeapsa de 1 (un) an închisoare.
În baza art.367 alin.1 Cod penal cu referire la art.67 alin.2 Cod penal, aplica inculpatului B.F.A. pedeapsa complementară a interzicerii exercitării, pe o perioadă de 2 (doi) ani, a drepturilor prev. de art. 66 alin. 1 lit. a şi b Cod penal, în conformitate cu prev. art. 68 alin. 1 lit. b Cod penal;
2.In baza prev. art. 292 alin. 1 Cod penal cu referire la art. 6 din Legea nr. 78/2000 cu modificările și completările ulterioare, cu aplicarea art. 480 alin.4 Cod proc. pen., pentru săvârşirea infracţiunii de «cumpărare de influență» condamnă pe inculpatului B.F.A. la pedeapsa de 1 (un) an şi 8(opt) luni închisoare
În baza art. 292 alin. 1 Cod penal cu referire la art. 67 alin. 2 Cod penal, inculpatului B.F.A. pedeapsa complementară a interzicerii exercitării, pe o perioadă de 2 (doi) ani, a drepturilor prev. de art. 66 alin. 1 lit. a şi b Cod penal, în conformitate cu prev. art. 68 alin. 1 lit. b Cod penal;
3. În baza prev. art. 48 Cod penal raportat la art. 291 alin. 1 Cod penal cu referire la art. 6 din Legea nr. 78/2000 cu modificările ?i completările ulterioare, cu aplicarea art. 35 alin. 1 Cod penal, cu aplicarea art. 480 alin. 4 Cod proc. pen., pentru săvârşirea infracţiunii de «complicitate la trafic de influență» condamnă pe inculpatului B.F.A. la pedeapsa de 1 (un) an şi 8(opt) luni închisoare
4. În baza prev. art. 48 Cod penal raportat la art. 325 Cod penal, cu aplicarea art. 35 alin. 1 Cod penal, cu aplicarea art. 480 alin. 4 Cod proc. pen., pentru săvârşirea infracţiunii de «instigare la fals informatic» condamnă pe inculpatului B.F.A. la pedeapsa de 1 (un) an închisoare.
În baza prev. art.39 alin.1 lit. b C.p., contopeşte pedepsele de mai sus şi dispune condamnarea inculpatului B.F.A. pedeapsa cea mai grea de 1 (un) an şi 8 (opt) luni închisoare, la care se va adăuga un spor de 1 (un) an, 2 (două) luni ?i 20 (douăzeci) de zile, reprezentând o treime din suma celorlalte trei pedepse aplicate, acestuia să i se aplică pedeapsa rezultantă de 2 (doi) ani, 10 (zece) luni ?i 20 (douăzeci) de zile închisoare;
În baza art. 45 alin. 3 lit. a Cod penal aplica inculpatului B.F.A. pedeapsa complementară a interzicerii exercitării, pe o perioadă de 2 (doi) ani, a drepturilor prev. de art. 66 alin. 1 lit. a şi b Cod penal, în conformitate cu prev. art. 68 alin. 1 lit. b Cod penal; În baza art. 65 alin. 1 Cod penal inculpatului Bohotineanu Florin-Aurelian i se interzice exercitarea drepturilor prev. de art. 66 alin. 1 lit. a şi b Cod penal, pe perioada prev. de art. 65 alin. 3 Cod penal, cu titlu de pedeapsă accesorie;
În baza art. 91 alin.1 lit. a – d Cod penal, Dispune suspendarea executării pedepsei rezultante de 2 (doi) ani, 10 (zece) luni ?i 20 (douăzeci) de zile închisoare sub supraveghere; În baza art. 92 alin. 1 – 2 Cod penal, termenul de supraveghere va fi de 3 ani şi se calculează de la data rămânerii definitive a hotărârii prin care se va pronunţa suspendarea executării pedepsei sub supraveghere;
În baza art. 92 alin. 3 raportat la art. 93 alin. 1 lit. a – e Cod penal, pe durata termenului de supraveghere, inculpatul B.F.A. va trebui să respecte următoarele măsuri de supraveghere: – să se prezinte la Serviciul de Probaţiune Constanţa, la datele fixate de acesta; – să primească vizitele consilierului de probaţiune desemnat cu supravegherea sa; – să anunţe, în prealabil schimbarea locuinţei şi orice deplasare care depăşeşte 5 zile; – să anun?e schimbarea locului de muncă; – să comunice informaţii şi documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existenţă; În baza art. 92 alin. 3 raportat la art. 93 alin. 2 lit. b Cod penal inculpatul va fi obligat să urmeze un program de reintegrare socială derulat de către Serviciul de probaţiune Constanța sau organizat în colaborare cu instituţii de pe raza municipiului Constanța, jud. Constanța. În baza art. 92 alin. 3 raportat la art. 93 alin. 3 Cod penal, inculpatul va presta o muncă neremunerată în folosul comunităţii pe o perioadă de 90 de zile în cadrul Primăriei comunei 23 August sau Primăriei Costineşti, jud. Constanţa. În baza dispozițiilor art. 94 alin. 2 Cod penal supravegherea executării obligațiilor se efectuează de către Serviciul de Probațiune Constanța. În baza prev. art. 91 alin. 4 Cod penal, atrage atenţia inculpatului să aibă o conduită în afara ilicitului penal, întrucât, în cazul comiterii de infracţiuni, suspendarea executării pedepsei se revocă şi se dispune executarea acesteia în conformitate cu prev. art. 96 alin. 4 şi 5 Cod penal.
Atrage atenţie inculpatului că, în cazul în care nu va respecta măsurile de supraveghere ori nu va executa obligaţiile ce-i revin pe durata termenului de supraveghere, se va revoca suspendarea executării pedepsei şi se va dispune executarea acesteia în conformitate cu prev. art. 96 alin. 1 Cod penal.
În conformitate cu prevederile art. 485 alin. 4 raportat la art. 398 cu referire la art. 274 Cod proc. pen. obligă pe inculpatul B:F:A la plata cheltuielilor judiciare avansate de stat în cuantum de 1.000 lei. Cu drept de apel în termen de 10 zile de la comunicarea copiei prezentei minute“
Decizia Tribunalului poate fi atacată în apel în termen de zece zile de la primirea hotărârii.
Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.
Așa cum precizam în edițiile anterioare, legat de acest caz, surse judiciare au declarat, pentru ZIUA de Constanța, faptul că acordul este disjuns din dosarul „mamă“ privind vaccinările false din Mangalia.
Amintim, la finele lunii decembrie 2021, Direcția Națională Anticorupție anunța punerea în mișcare a acțiunii penale și reținerea unor persoane într-un dosar ce viza infracțiuni de constituire a unui grup infracțional organizat, trafic de influență, dare de mită, acces ilegal într-un sistem informatic, fals informatic, fals intelectual și spălare a banilor, săvârșite în forma autoratului, complicității și a instigării.
Cazul este instrumentat de procurorii din cadrul DNA – Serviciul Teritorial Anticorupție Suceava.
Tarife intre 500 și 700 de lei pentru obținerea mult căutatului certificat digital european Covid fără să se fi vaccinat.
Două dosare cu obiectul ”sesizarea cu acordul de recunoaştere a vinovăţiei (art.483 NCPP)” au fost înregistrate pe rolul Tribunalul Constanța, fiind vorba despre Florin Aurelian Bohotineanu și Mariana Curelea (fostă Curcă) . Potrivit informațiilor noastre, este vorba de dosarul vaccinărilor fictive de la Mangalia, unde procurorii DNA Suceava au descins la finele anului 2021.
În cazul lui Florin Aurelian Bohotineanu, termenul a fost stabilit pentru data de 23.11.2022, iar în cazul Marianei Curelea (fostă Curcă) pe 25.11.2022.
Amintim că, în ordonanțele procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:
Cauza are ca obiect investigarea modalității în care peste 100 de persoane majoritatea din județele Suceava și Constanța ar fi obținut certificatul digital european Covid fără să se fi vaccinat.
Concret, la sfârșitul lunii august și începutul lunii septembrie 2021, inculpatele Timofei Pompilia, Berge Henriette – Raluca, asistente medicale din cadrul Centrului de Vaccinare amenajat în incinta Sanatoriului Balnear și de Recuperare Mangalia, și ceilalți inculpați, ar fi constituit un grup infracțional organizat care avea ca scop final eliberarea de certificate de vaccinare anti – Covid falsificate, în schimbul unor sume de bani cuprinse între 250 și 400 de euro, persoanelor interesate.
Ulterior la acest grup ar fi aderat mai multe persoane, intermediari de încredere (rude, prieteni, etc.), care s-au specializat în racolarea de persoane dornice să obțină astfel de certificate falsificate de vaccinare, la rândul lor percepând comisioane cuprinse între 100 și 250 de euro, în funcție de starea materială a clienților.
Un aspect important la stabilirea “tarifului” era acela al prezenței persoanei la centrul de vaccinare. Astfel, în cazul persoanelor dispuse să se deplaseze la Mangalia, tariful cerut de intermediar era de 500 de lei, iar în cazul celorlalte, care nu doreau să se prezinte la centrul de vaccinare, tariful era de 700 de lei și era perceput pe loc.
Mecanismul de comitere a faptelor era unul complex, după racolarea persoanelor dispuse să obțină certificatul respectiv și primirea banilor, membrii grupului care își desfășurau activitatea în cadrul Centrului de vaccinare ce funcționează în incinta Sanatoriului Balnear și de Recuperare Mangalia ar fi efectuat acte specifice în vedere implementării datelor nereale în Registrul Electronic Național de Vaccinări.
Legătura dintre membrii grupului ar fi fost asigurată de inculpata Vlădoi Elena Daniela care primea comisioanele amintite mai sus și remitea parte din ele celor două asistente. Pentru a ascunde adevărata proveniență a banilor, intermediarii ar fi remis banii inculpatei Vlădoi Elena Daniela fie prin transfer bancar, din conturile unor rude sau prieteni, fie în numerar.
Cu ocazia perchezițiilor domiciliare efectuate la data de 21 decembrie 2021 la cele două instituții publice de pe raza municipiului Mangalia și la cele 50 de locuințe ale persoanelor fizice de pe raza județelor Suceava și Constanța au fost ridicate printre altele, sumele de 192.000 lei și 80.000 euro.
În cauză se desfășoară acte de urmărire penală și față de alte persoane.
Șapte persoane au fost atunci propuse spre arestare.
PRECIZĂRI
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.