Un bărbat a fost înșelat printr-o metodă de tip „spoofing”, după ce a fost contactat de persoane care s-au dat drept angajați ai unei bănci. Sub pretextul unor „măsuri de securitate”, i s-a cerut să instaleze aplicații care au permis accesul de la distanță pe telefonul său. Astfel, a fost autorizată o tranzacție de 1.000.000 de lei către un cont extern. Polițiștii botosaneni au reușit să blocheze transferul și să recupereze integral suma.
Folosindu-se de un pretext legat de securitatea contului, victima a fost determinată să instaleze pe telefon mai multe aplicații de acces de la distanță. Astfel, atacatorul a obținut controlul dispozitivului și a reușit să autorizeze o plată de un milion de lei.
Lucian Mihaiescu, șef BIC – IPJ Botosani:
Este vorba de un caz din luna mai in care victima a fost contactata telefonic de un barbat care s-a recomandat ca fiind un reprezentant al unei unitati bancare si care i-a transmis ca de pe contul sau bancar ar fi fost efectuate plati neaturoizate catre o platforma de comert online dintr-o alta tara. Victima a realizat ca este vorba de o infractiune si s-a sesizat
În timpul tranzacției, victima a fost apelată de banca reală, însă a fost convinsă să nu răspundă, crezând că este un robot automat. Conversația cu escrocul a durat aproximativ trei ore, timp în care victima nu și-a dat seama că este victima unei înșelăciuni.
Tudor Costin, inspector sef IPJ Botosani:
Vorbim despre o frauda deosebit de grava cu un prejudiciu de 100000 de lei, dar si despre o ancheta complexa care s-a incheiat cu o reusita remarcabila prin recuperarea integrala a sumei pierduta. Este un rezultat care merita subliniat nu doar prin prisma valorii recuperate ci pentru ca reflecta calitatea politiei de a raspunde la sisteme sofisticate de criminalitate
Cazul este investigat în continuare pentru identificarea autorilor. Autoritățile atrag atenția asupra riscurilor asociate cu divulgarea datelor personale și instalarea aplicațiilor nesigure.