ECONOMIC

Suceava, județul care a pus pe harta afacerilor din România trei mari branduri

Bucureşti, Alba, Prahova, Bacău, Suceava şi Vâlcea sunt cele mai prolifice judeţe din România din perspectiva creării de branduri locale. Informația apare în ediția electronică a www.zf.ro, care mai menționează că doar 18 judeţe apar pe această hartă, adică mai puțin de jumătate. Este vorba de branduri care au apărut după 1990 și care înseamnă ceva și în momentul de față pentru consumatorii din România și nu numai.

Suceava dă în acest top nu mai puțin de trei firme. Este vorba de doi producători de ape minerale, Dorna și Aqua Carpatica, dar și producătorul de înghețată Betty Ice. Cum era și firesc, cele mai multe firme care au devenit branduri la nivel național sunt din București. În ceea ce privește zona Moldovei, doar în Bacău mai sunt trei firme care au reușit să se impună, printre ele și Dedeman, pusă pe picioare de frații Pavel, originari din Bogdănești, județul Suceava.

”Antreprenorii autohtoni au creat în cele circa trei de­ce­nii de capitalism câteva mii sau chiar zeci de mii de bran­duri de consum, adică mărci de care românii se lovesc în viaţa de zi cu zi. E vorba de branduri care stau pe produse sau servicii din varii domenii, de la FMCG la retail şi de la materiale de construcţii la IT. Dintre aceste mii de nume, însă, doar o mică parte ajunge să capete notorietate şi să câştige teren în preferinţele consumatori­lor. Mărcile care reuşesc însă au poziţii de top în pieţele în care activează, unele branduri fiind chiar lider în sectorul lor. Dedeman este lider detaşat în piaţa de bricolaj, la fel cum e şi Altex în retailul electro-IT”, au scris cei de la www.zf.ro,arata telem.ro.