NAȚIONALPOLITICULTIMA ORĂ

Șoldan: Intrăm în linie dreaptă cu construcția primilor 33 de kilometri din Autostrada A7 Pașcani – Suceava

Președintele Consiliului Județean Suceava, a anunțat, luni, într-un comunicat de presă remis presei locale că un progres important în construirea primului segment de autostradă din județul Suceava, parte a autostrăzii A7 Pașcani – Suceava, după depunerea primelor oferte de proiectare și execuție. „Intrăm în linie dreaptă cu construcția primilor 33 de kilometri din Autostrada A7 Pașcani – Suceava”, a declarat acesta, subliniind importanța proiectului pentru infrastructura județeană.

În contextul discuțiilor politice legate de implementarea proiectului, Șoldan a menționat că au existat acuzații false conform cărora PSD ar fi blocat acest proiect, în realitate fiind vorba doar de o solicitare de prelungire a termenului de depunere a ofertelor. „Dacă nu cu mult timp în urmă, unii “strigau” electoral prin mass-media suceveană că PSD blochează autostrada, deși era doar o solicitare de prelungire a termenului de depunere a ofertelor, după ce un operator economic a făcut o contestație, astăzi s-a făcut un pas foarte important în realizarea celui mai mare proiect de infrastructură pentru județul Suceava”, a subliniat președintele CJ Suceava.

Pentru contractul de proiectare și execuție al acestui prim lot, în lungime de 33 de kilometri, au fost depuse oferte de către două asocieri de constructori români și un constructor italian. „Nimeni nu blochează construcția autostrăzii A7 Pașcani – Suceava – Siret, iar PSD o va transforma în realitate din desenele pe hartă pe care unii vi le arată de cel puțin 8 ani”, a punctat Șoldan.

Valoarea contractului, care este acum în etapa de licitație, se ridică la 3,88 miliarde lei (fără TVA), iar finanțarea va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027. Conform termenilor contractului, compania care va câștiga licitația va avea la dispoziție 30 de luni pentru a finaliza construcția celor 33 de kilometri de autostradă.

Pe traseu, autostrada va include elemente de infrastructură complexe, precum:

  • un viaduct de peste 1.049 metri peste DJ208 și CF517;
  • un viaduct de 604 metri peste râul Ruja;
  • un pasaj de 868 metri peste pârâul Pulpa, DJ208S și CF500;
  • patru parcări de scurtă durată;
  • două spații de servicii;
  • nod rutier Tătăruși-Heci la intersecția cu DJ208F (Fântâna Mare-Heci-Lespezi);
  • nod rutier Dolhasca la conexiunea cu DJ208I (Siliștea Nouă-Budeni);
  • nod rutier Roșcani, pentru acces pe și din autostradă.

Spațiile de servicii și parcările de scurtă durată vor fi dotate cu infrastructura necesară pentru viitoare stații de încărcare a autovehiculelor electrice, Șoldan menționând că acestea vor dispune de minimum opt stații de încărcare.

Tronsonul Pașcani – Suceava va avea în total 62 de kilometri și este împărțit în două loturi licitate separat. „Lotul 1, care are 33 de kilometri, va începe la Nodul Rutier Roșcani și va ajunge la DJ208C, iar Lotul 2, cu 28,97 kilometri, va avea un nod rutier care va asigura conexiunea cu Aeroportul Suceava și accesul în DN29”, a precizat Șoldan.

După finalizarea acestei porțiuni, autostrada va continua cu tronsonul Suceava – Siret, completând astfel rețeaua de infrastructură rutieră care va îmbunătăți semnificativ conectivitatea regională a județului Suceava.