Președintele interimar al Organizației Județene a PSD Suceava, Gheorghe Șodlan care este și șeful administrației județene a anunțat că a găsit soluția pentru varianta de la Gura Humorului, pe care o face ACUM nu peste 10-15 ani, la fel va face și la Fălticeni. ,,Variana ocolitoare de la Fălticeni nu mai poate aștepta!,, arata șeful administrației județene. Ieri, au fost discutate soluții concrete pentru realizarea variantei ocolitoare pe care fălticenenii o așteaptă de ani de zile.Traseul inițial al variantei ocolitoare trecea printr-o zonă a ariilor protejate, ceea ce ar fi însemnat ani de avize și proceduri complicate.
,,Așa că am venit cu o soluție nouă, prin care să evităm zona protejată. În actualele condiții, estimez că vom obține toate avizele necesare în aproximativ 30 de zile. După întâlnirea de la Fălticeni, am avut o a doua ședință de lucru la Consiliul Județean Suceava, la care au fost prezenți și reprezentanți ai Agenției Naționale pentru Protecția Mediului și ai Agenției Naționale a Ariilor Protejate. Îmi doresc ca această variantă ocolitoare să intre în următoarele luni în Consiliul Tehnico-Economic de la Ministerul Transporturilor, pentru a putea demara procedurile în vederea obținerea finanțării și scoaterea lucrărilor de construcție la licitație,, subliniază Șoldan.
Variantele ocolitoare prioritate a acestui mandat
,,Am găsit soluția pentru varianta de la Gura Humorului, pe care o facem acum, nu peste 10-15 ani, la fel vom face și la Fălticeni. Lungimea totală a traseului final al variantei ocolitoare de la Fălticeni este de 8,29 km. Varianta ocolitoare se află în cea mai mare parte a traseului, peste 90%, pe teritoriul administrativ al UAT Fălticeni, diferența fiind amplasată pe teritoriile administrative ale următoarelor UAT-uri: Fântâna Mare, Baia și Rădășeni. Prima variantă ocolitoare pentru Fălticeni a fost aprobată în 2010, dar lipsa finanțării a blocat proiectul. Valoarea inițială era de 201 milioane de lei, iar după actualizare, în 2019, a ajuns la 238 de milioane de lei,, a spus Șoldan.
Proiectul prevede o viteză de circulație de 80 km/h, trei intersecții giratorii, un nod rutier, patru pasaje rutiere pentru a fluidiza traficul și două parcări. Realizarea variantei ocolitoare Fălticeni va fluidiza traficul, eliminând ambuteiajele din centrul orașului, va reduce degradarea infrastructurii și a clădirilor cauzată de traficul greu și va contribui semnificativ la diminuarea poluării.