ANUNȚPUBLICITATE

Sfaturi pentru îngrijirea de rutină a anvelopelor

Întreținerea unui motor auto poate necesita multă muncă! Dar când vine vorba de siguranța și performanța vehiculului, anvelopele sunt, la propriu, locul unde cauciucul întâlnește drumul, iar dacă nu aveți grijă de ele, mașina dvs. nu va ajunge nicăieri rapid.

 

Roata poate fi una dintre cele mai vechi invenții ale omenirii, dar menținerea anvelopelor moderne în stare de funcționare nu este întotdeauna atât de simplă. De aceea, astăzi trecem în revistă câteva sfaturi esențiale de întreținere a anvelopelor din ghidul Michelin de îngrijire a anvelopelor.

Presiunea aerului: ce ar trebui să știu?

Verificați lunar presiunea tuturor anvelopelor, inclusiv a celei de rezervă. Chiar dacă nu observați nicio deteriorare, anvelopele pot pierde până la 1 psi în fiecare lună. Acest lucru poate fi accelerat de scurgeri de aer din cauza unei înțepături accidentale, de scurgeri la supapă sau la capacul supapei sau de defecțiuni ale roților.

 

Verificați presiunea din anvelopele Michelin înainte de a face o călătorie lungă. Pentru cele mai bune rezultate, verificați presiunea în anvelope când acestea sunt reci – înainte de a conduce mașina sau dacă aceasta a parcurs mai puțin de 5 km la viteză redusă.

 

Dacă anvelopa este fierbinte, adăugați 4-5 psi la valoarea presiunii recomandate de producătorul autoturismului (0,3 bar) sau așteptați până când se răcește, adică în medie trei ore după ce ați parcat mașina. Nu dezumflați niciodată o anvelopă fierbinte.

Cum îmi verific presiunea din anvelope?

1 Introduceți manometrul în tija supapei de la anvelopa dumneavoastră.

2 Manometrul va „ieși” și va afișa un număr: acesta este numărul psi.

3 Sunetul de șuierat reprezintă aerul care scapă din anvelopa Michelin. Nu ar trebui să afecteze presiunea în mod substanțial, cu excepția cazului în care țineți apăsat prea mult timp manometrul.

4 Comparați psi măsurat cu psi-ul recomandat.

5 Dacă psi este peste numărul recomandat, lăsați aerul să iasă până când se potrivesc. Dacă este sub, adăugați aer până când ajunge la numărul potrivit.

 

Unde pot găsi presiunea recomandată pentru anvelopele mele?

– În manualul de utilizare al vehiculului.

– Pe un autocolant de pe ușa șoferului sau de pe ușa rezervorului de benzină.

– Nu folosiți numărul de pe peretele lateral al anvelopei, deoarece acesta nu indică presiunea necesară în anvelopa dumneavoastră.

 

Aveți grijă dacă folosiți un manometru pus la dispoziție în benzinării. Adesea, manometrul nu este fiabil. Cumpărați un manometru de înaltă calitate și verificați acuratețea acestuia cu un profesionist în domeniul anvelopelor.

 

Anvelopele sub sau supra-gonflate se pot uza mai repede decât se așteaptă, au o aderență redusă și pot consuma mai mult combustibil. Este nevoie doar de câteva minute pe lună pentru a contribui la asigurarea siguranței și longevității anvelopelor dvs.

Azotul: care sunt beneficiile?

Ce este azotul?

Azotul este pur și simplu aerul uscat cu oxigenul eliminat. Aerul conține deja aproape 79% azot.

Cum se utilizează?

Majoritatea anvelopelor Michelin sunt umplute cu aer comprimat. Dar unii comercianți cu amănuntul de anvelope au început să pună azot în anvelopele clienților lor. (Azotul este pur și simplu aer uscat cu oxigenul eliminat. Aerul conține deja aproape 79% azot).

 

Deoarece azotul înlocuiește oxigenul, mai puțin aer poate scăpa din anvelope, iar presiunea de umflare rămâne mai mare mai mult timp. Din nefericire, există și alte surse posibile de scurgeri (interfața anvelopă/jantă, supapa, interfața supapă/jantă și roata) care împiedică garantarea menținerii presiunii pentru persoanele care utilizează umflarea cu aer sau cu azot.

 

Azotul și aerul comprimat POT fi amestecate, dacă este necesar. Anvelopele fabricate de Michelin sunt concepute pentru a oferi performanțele așteptate atunci când sunt umflate cu aer sau azot, atât timp cât utilizatorul respectă presiunile recomandate de producătorul vehiculului pe plăcuța de înmatriculare a vehiculului sau de către producătorul de anvelope.

 

Din nefericire, există și alte surse posibile de scurgeri (interfața anvelopă/jantă, supapa, interfața supapă/jantă și roata), ceea ce înseamnă că nu există nicio garanție de menținere a presiunii, nici cu aer, nici cu azot.

 

Rețineți că, chiar dacă anvelopele sunt umflate cu azot, presiunea și starea generală a anvelopelor trebuie totuși verificate frecvent.

Supapa: ce ar trebui să știu?

Care este rolul supapei?

– Aceasta asigură menținerea presiunii adecvate a anvelopelor.

– Blochează intrarea umezelii în anvelopă.

– Capacul supapei este, de asemenea, important pentru a menține presiunea (se recomandă capace de înaltă calitate).

– Capacul supapei ajută, de asemenea, la blocarea particulelor de praf care obstrucționează supapa.

– Valvele sunt de obicei fabricate din cauciuc și, prin urmare, îmbătrânesc cu timpul.

– Ele pot fi deteriorate de viteze mari și se pot produce scurgeri de aer.

 

Când ar trebui să schimbați supapele? Ori de câte ori cumpărați anvelope noi.