Noul Cod Rutier 2024, permite acum șoferilor să utilizeze anvelope de vară și în lunile de iarnă, cu condiția respectării unor reguli specifice.
Specialiștii recomandă utilizarea exclusivă a anvelopelor de iarnă în sezonul rece, deoarece acestea oferă o aderență optimă la temperaturi scăzute, mai eficientă decât anvelopele de vară.
Un alt aspect important este uzura anvelopelor, indiferent de tipul acestora.
Toate anvelopele marcate cu literele M și S (M+S, M.S. sau M&S) trebuie să îndeplinească cerințele de utilizare specificate în legislația rutieră națională.
Șoferii pot primi amenzi de până la 3.300 de lei dacă circulă cu anvelope uzate, indiferent de tip.
Aceeași sancțiune se aplică șoferilor care folosesc anvelope de vară pe drumuri acoperite de zăpadă, gheață sau polei.
Verificarea nivelului de uzură al anvelopelor poate fi realizată prin simpla examinare vizuală, fără echipamente specializate.
Principala indicatoare a uzurii este înălțimea profilului anvelopei, iar o înălțime mică în timpul iernii poate afecta aderența și controlul mașinii.
Este recomandat ca banda de rulare a unei anvelope noi să aibă între 9-11 mm, iar atunci când se atinge nivelul minim, anvelopa trebuie înlocuită.
Până în anul 2011, șoferii erau obligați să circule cu anvelope de iarnă din luna noiembrie până la final de martie, potrivit Pro Motor.
Prin OUG 5/2011, această lege a fost modificată. Iar noul text al legii permite conducătorilor auto să circule și iarna cu anvelope de vară, cu condiția ca vehiculul să nu circule pe drumuri acoperite de gheață, zăpadă sau polei fără anvelope de iarnă.