România a lansat cu o lună mai devreme o cale ferată cu ecartament larg către portul dunărean Galați. Acest lucru va ajuta la transportarea mai rapidă a mărfurilor ucrainene.
După cum a transmis ministrul Transporturilor României, Sorin Grindeanu, lucrările de refacere a căii ferate dintre satul Giurgiuleşti (Moldova) şi portul Galaţi au început pe 6 iunie şi au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât se aștepta.
„De acum înainte, trenurile care vin din Ucraina via Moldova pot descărca cereale direct în portul Galați fără a fi nevoie de transbordare la graniță”, a scris Grindeanu.
El a adăugat că cerealele pot fi transferate în șlepuri sau depozitate în silozuri în port cu o capacitate de 25.000 de tone.
Reparația acestei linii de cale ferată a costat 1,289 milioane lei (8 milioane de grivne), proiectul fiind finanțat de CFR Infrastructură.
În Ucraina, în pofida campaniei târzii de însămânțare complicate de război, se așteaptă o „recoltă bună”. În special, se planifică să se colecteze 50 de milioane de tone de cereale.