Unul dintre cele mai distruse poduri rutiere de pe drumul național, situat pe DN 29A între Suceava și Dorohoi, la granița dintre Zvoriștea și localitatea botoșăneană Vârfu Câmpului, va fi înlocuit cu o construcție nouă, anunță autoritățile de la Suceava.
Valoarea totală a investiției se ridică la 70 de milioane de lei, conform precizărilor prefectului județului Suceava, Alexandru Moldovan, iar lucrările de proiectare și execuție sunt planificate să dureze trei ani, relatează monitoruldesuceava.ro.
Anul trecut, s-a prezentat că există un raport tehnic detaliat întocmit de un expert tehnic autorizat încă din 2018, care propunea trei variante pentru pod, cea mai viabilă soluție fiind construcția unui pod nou. Prefectul sucevean Moldovan a subliniat importanța acestui proiect și a menționat că în județ există și alte obiective de infrastructură rutieră pe drumurile naționale, enumerând stadiul lor actual.
În perioada imediat următoare, vor avea loc etapele specifice ale licitației, inclusiv anunțul de participare, depunerea și evaluarea ofertelor. Se estimează că semnarea contractului de proiectare și execuție a noului pod va avea loc în jurul datei de 15 iulie 2024. Termenul de proiectare este de 12 luni, iar cel de execuție este de 24 de luni.
În urmă cu mai bine de șase luni, deputatul PSD de Botoșani, Dan Șlincu, anunțase că Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a semnat Ordinul de aprobare a indicatorilor tehnico-economici de avizare a podului de peste Siret dintre Vârfu Câmpului (Botoșani) și Zvoriștea (Suceava), iar acum lucrările intră în linie dreaptă.
„Demersurile de modernizare a infrastructurii rutiere a județului Botoșani făcute de către echipa de parlamentari PSD Botoșani și doamna președinte a Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici, dau roade. După ce în toamnă a fost reabilitată calea de rulare a drumului DN29A, de la Dorohoi la Suceava, prin turnarea unui nou strat de asfalt, acum, Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea unui nou pod între Vârfu Câmpului și Zvoriștea. În baza acestor indicatori, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va scoate la licitație lucrările de execuție ce sunt finanțate din fonduri externe, nerambursabile. Infrastructura județului, indiferent dacă este de interes național, județean sau local, este vitală pentru dezvoltarea zonei și echipa PSD a căutat și a găsit soluțiile optime pentru modernizarea ei”, a declarat deputatul PSD Dan Șlincu la acea vreme.
Podul actual, construit în 1933 pe grinzi metalice și având o lungime de 172 de metri, nu a fost reabilitat sau modernizat de-a lungul celor 90 de ani de existență. Problemele de siguranță au fost confirmate de un expert tehnic, iar în vara anului 2023, din cauza stării tehnice precare, s-a decis semaforizarea și restricționarea traficului la un singur autovehicul pe pod, cu interdicție pentru vehiculele cu o greutate mai mare de 7 tone,rata botosani24.ro.