CRYPTO

Oportunitate de 1 T $: JPMorgan devine prima mare bancă din Metaverse

JPMorgan este oficial prima mare bancă din Metaverse, după ce a deschis un salon virtual în Decentraland, bazat pe blockchain, într-un efort de a profita de o oportunitate de piață de „1 trilion de dolari”.

Cea mai mare bancă din SUA, JPMorgan, a făcut un pas uriaș în Metaverse, deschizând un lounge virtual în lumea populară bazată pe blockchain, Decentraland, după ce a catalogat sectorul ca fiind o oportunitate de 1 trilion de dolari.

Vizitatorii salonului, situat în centrul comercial Metajuku din Decentraland, sunt întâmpinați de un tigru hoinar și de un portret digital al lui Jamie Dimon, directorul general al JPMorgan. Dacă jucătorii urcă la etaj, pot urmări o prezentare a unui executiv despre economia criptomonedelor.

„Salonul onyx”, denumit după sistemul de plăți blockchain intern al JPMorgan, a fost dezvăluit împreună cu un raport al băncii, care detaliază tipurile de oportunități de afaceri pe care companiile se pot aștepta să le găsească în Metaverse.

În raport se menționează: „Metaversul se va infiltra probabil în fiecare sector, într-un fel sau altul, în următorii ani, oportunitatea de piață fiind estimată la peste 1 trilion de dolari în venituri anuale”, subliniind totodată că 54 de miliarde de dolari sunt deja cheltuite anual pe bunuri virtuale – de două ori mai mult decât suma cheltuită pentru cumpărarea de muzică.

Raportul notează că prețul mediu al unui teren virtual s-a dublat de la 6.000 de dolari la 12.000 de dolari între iunie și decembrie anul trecut și prevede că cheltuielile cu publicitatea în joc vor ajunge la 18,4 miliarde de dolari pe an până în 2027.

JPMorgan a identificat o avalanșă de creatori individuali care utilizează Web3 pentru a-și monetiza munca în moduri noi ca fiind o forță motrice în spatele noii economii care se construiește în Metaverse.

„Această economie de proprietate democratică, împreună cu posibilitatea interoperabilității, ar putea debloca oportunități economice imense, prin care bunurile și serviciile digitale nu mai sunt captive unei platforme de joc sau unei mărci singulare.”
Adoptarea din ce în ce mai largă a Metaverse este, de asemenea, determinată de interesul manifestat de marile branduri, notează JPMorgan, citând mișcarea Adidas și Nike de a crea produse și vitrine bazate pe NFT, precum și deschiderea de către Samsung a unui magazin Metaverse ca fiind pași uriași în adoptarea acestui concept.

Ca și cum ar sublinia acest lucru, Disney a anunțat în această dimineață că a numit oficial un nou director, Mike White, pentru a conduce incursiunea sa în Metaverse. Potrivit unui memo al directorului general al Disney, Bob Chapek, Disney dorește să își extindă abilitățile de povestire în domeniul digital. „Astăzi, avem ocazia de a conecta aceste universuri și de a crea o paradigmă complet nouă pentru modul în care publicul experimentează și se implică în poveștile noastre”, a declarat Chapek.

În legătură cu acest subiect: Zynga, dezvoltatorul FarmVille, va lansa primul joc NFT în acest an

Raportul JPMorgan nu a fost însă numai pozitiv.

Într-o secțiune intitulată „Navigarea între hype și realitate”, raportul a afirmat: „În ciuda entuziasmului mare cu privire la posibilitățile Metaverse, pentru a activa întregul său potențial de implicare, construire de comunități, autoexprimare și comerț, zonele cheie trebuie să fie dezvoltate și maturizate în continuare”, arătând defecte în experiența generală a utilizatorilor, performanțe slabe ale avatarurilor, precum și dificultăți cu infrastructura comercială.

sursa articol: cointelegraph.com