Inspectoratul Școlar Județean Suceava a transmis, că după desfășurarea ultimelor două ședințe publice, în perioada 4-5 septembrie a.c., au rămas neocupate 327 de posturi, dintre care 71 complete și 256 de fracțiuni de posturi. Printre acestea se numără nici mai mult, nici mai puțin de 60 de catedre/posturi complete sau incomplete la disciplina fizică, 22 la matematică și 19 la informatică.
Sistemul de învățământ este afectat de măsurile de austeritate aplicate de Guvernul Bolojan, iar rezultatele nu se văd doar în stradă, unde sute și mii de angajați din sistem au protestat aproape o lună de zile și continuă să o facă și astăzi, ci mai ales în școli. Noul an școlar a început bine pentru unii elevi, cadrele didactice optând să nu boicoteze activitățile, așa cum anunțaseră anterior, însă în foarte multe școli există o problemă mult mai gravă, și anume lipsa profesorilor de la catedră, la discipline importante, cum sunt fizica, matematica și informatica.
Inspectoratul Școlar Județean Suceava a transmis, că după desfășurarea ultimelor două ședințe publice, în perioada 4-5 septembrie a.c., au rămas neocupate 327 de posturi, dintre care 71 complete și 256 de fracțiuni de posturi. Printre acestea se numără nici mai mult nici mai puțin de 60 de catedre/posturi complete sau incomplete la disciplina fizică, 22 la matematică și 19 la informatică. Specialiștii din domeniu atrag atenția, de ani de zile, că profesorii care mai predau disciplinele acestea sunt bătrâni, aproape de pensie sau pensionați deja și că proaspeții absolvenți de studii superioare din aceste domenii nu sunt interesați de o carieră la catedră pentru că sistemul nu este atractiv din punct de vedere financiar.
În ședințele publice din 4 și 5 septembrie au fost ocupate 1.030 de posturi de către suplinitori calificați și necalificați. Potrivit IȘJ Suceava, au fost repartizați, în ordine, candidații conform prevederilor art. 94 alin. (7) din Metodologia-cadru, candidații conform prevederilor art. 96 alin. (3), apoi cei care s-au încadrat prevederilor art. 103 alin. (1) și (2) și, în cele din urmă, au fost ocupate posturile conform prevederilor art. 104 alin. (1) și (2) din metodologie. Astfel, au fost angajați pe perioadă determinată 416 candidați cu nota din 2025, 24 cu rezultate din anii trecuți, 105 cadre didactice fără studii corespunzătoare postului, iar 187 de candidați și-au găsit posturi în ședințe publice. Au obținut prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioada determinată 220 de candidați cu Definitivat cu nota/media cel puțin 7, 56 de candidați cu nota/media cel puțin 5 sau între 5 și 7 și 21 de candidați fără Definitivat cu nota/media cel puțin 7.
Conform metodologiei, până la începerea cursurilor, posturile didactice care nu pot fi ocupate de personal didactic de predare calificat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, precum şi posturile care se vacantează pe parcursul anului şcolar 2025-2026, pe termen scurt, de cel mult 30 de zile, se atribuie, cu avizul IȘJ, în regim de plata cu ora, la nivelul unităţilor de învăţământ care au posturi didactice neocupate, prin decizie a directorilor, în baza hotărârii consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ. În mod excepţional, posturile rămase neocupate până la începerea cursurilor, în lipsa personalului didactic de predare calificat, se atribuie în regim de plata cu ora personalului fără studii corespunzătoare postului, urmând ca în această perioadă să se organizeze concursuri/ testări pentru ocuparea acestor posturi