ACTUALITATELOCALULTIMA ORĂ

Investigatie finalizata dupa ce trenul Suceava – Bucuresti nu a reusit sa opreasca in gara Veresti

Agentia de Investigatii Feroviare a incheiat un raport privind un incident feroviar ce putea sa aiba efecte foarte grave, in care a fost implicat trenul Suceava Nord – Bucuresti Nord.

Incidentul s-a petrecut in toamna anului trecut in statia de la Veresti. Trenul care circula pe firul Suceava – Pascani nu a reusit sa opreasca in statie dupa ce mecanicul de locomotiva a constatat ca efectul de franare este foarte slab.

După efectuarea frânării totale, mecanicul a observat ca acul vitezometrului a scăzut brusc la 57 km/oră, apoi a revenit la 97 km/oră, după care imediat a scăzut la 0 km/oră, unde a rămas până la oprirea trenului.

Din cauza efectului de frânare necorespunzător, trenul s-a oprit după depășirea semnalului de ieșire al stației CFR Verești. Practic, locomotiva si 3 vagoane s-au oprit dupa 200 de metri iar trenul a dat inapoi in statie. Dupa o investigatie complexa s-a constatat ca dintr-un marfar care a circulat inaintea trenului Suceava Nord – Bucuresti Nord, au cazut seminte de rapita care a dus la diminuarea aderenței dintre roți și șine pentru garnitura cu calatori.

Marfarul a mers pana la Pascani unde a fost retinut dupa ce s-a descoperit scurgerea semintelor de rapita din 3 vagoane.