Cozile uriase spre Vama Siret dinspre Romania continua. Echipaje ale politiei rutiere in colaborare cu politia de frontiera asigura fluidizarea traficului rutier spre PCTF. Daca pe partea romana se lucreaza destul de bine, vamesii si politistii de frontiera facand front comun pentru a asigura prioritate cisternelor cu carburanti, convoielor umanitare si apoi tirurilor incarcate cu marfuri, pe partea ucraineana se lucreaza ceva mai greu.
Echipaje ale Jandarmeriei Romane,front comun cu politia si pomperii militari pentru fluidizarea traficului rutier. Nimeni inca nu poate aproxima cand s-ar putea micsora cozile imense atat timp cat porturile ucrainene sunt inchise.
Daca la frontiera dintre Ucraina si Polonia s-au facut echipaje mixte pentru control, la frontiera dintre Ucraina si Romania o astfel de decizie inca nu a fost luata.
Autocar tras pe dreapta de o voluntara
Voluntarele au devenit un fel de politisti rutieri. O fatuca cu tupeu de la o organizatie de voluntariat a facut semne disperate unui autocar care venea dinspre Ucraina spre Bulgaria. Soferii bucurosi ca reusit sa intre in Romania dupa cozile din Ucraina au fost opriti brusc iimediat ce au apasat piciorul pe acceleratie.
Cei doi soferi surprinsi la inceput, s-au lamurit apoi. Au fost intrebati de voluntare daca au nevoie de apa sau ceva de mancare.
Doua voluntare din judetul Suceava, alaturi de o alta femeie care purta vesta Ordinului de la Malta imparteau apa si mancare autocarelor care mergeau spre Bulgaria. Putini au fost insa refugiatii care veneau din Ucraina sa plece din tara. Federatia Evreilor din Romania prin Comunitatea din Suceava prezenta in Vama Siret asigura in continuare mancare calda,dulciuri, apa,cafea, ceai tuturor celor care sunt in punct inclusiv, angajatilor din Jandarmerie, Politie si pompierilor militari.
Angajat de la Drumuri Nationale agitat: ,Eu vreau sa mearga totul repede!
Un angajat de la Drumuri Nationale se agita la vederea cozilor de tiruri si cisterne. ,, Eu vreau sa mearga totul repede!,, le spunea inspectorul angajat la Nationale echipajului de jandarmi care era in dispozitiv.
De altfel Drumul National care duce spre Vama Siret face parte din categoria Drumurilor Europene iar zona de la intrare din orasul Siret apare ca dupa un bombardament, cei de la CNAIR si-au luat se pare competenta in investitie in infrastructura de pe aceste tronsoane care trec prin localitati.
In privinta lucrarilor de modernizare a infrastructurii, inspectorul nu se agita ci cel mai probabil, CNAIR a lasat sa se ocupe de infrastructura Primaria Siret.
Ii sugeram angajatului de la Drumuri Natioanle sa se agite pentru tronsonul de la DN dintre Milisauti si Arbore unde tdrumul este petecit in bataie de joc. Pe anumile portiuni drumul s-a lasat iar pentru soferii e un calvar.
Desi competenta acestui individ nu era de a face semne autocamioanelor in aceasta zona ci mai degraba intr-o zona unde Drumurile Nationale efectueaza lucrari, acesta continua sa o faca pe-a seful.
Potrivit politiei de frontiera,timpi de asteptare in Vama Siret sunt de 20 de minute. ,,Controlul de frontieră la intrarea în România prin punctele de trecere a frontierei se derulează cu operativitate, în conformitate cu prevederile legislației naționale și comunitare.
Măsuri de întărire a dispozitivului de supraveghere a frontierei au fost dispuse și la granița terestră, fiind suplimentate echipajele care derulează misiuni în zonele de responsabilitate. Se acționează în sistem integrat cu celelalte instituții cu atribuții în domeniu, în vederea unui schimb operativ de date și informații, precum și de adoptare în comun a măsurilor necesare pentru gestionarea cazurilor apărute,, potrivit politia de frontiera.ro.