De la pasionații de jocuri video care își monetizează pasiunile ca „shout casters” la influencerii din domeniul modei care își supraîncarcă carierele în livestreamer pe platformele de comerț electronic, economia creatorilor a înflorit, a evoluat și s-a maturizat în ultimul an. Catalizați în mare măsură de pandemia COVID-19 în curs de desfășurare, creatorii contemporani au beneficiat de schimbarea treptată a comportamentelor consumatorilor, pe măsură ce tot mai mulți oameni au intrat online în întreaga lume. Evaluată în prezent la peste 100 de miliarde de dolari, economia creatorilor este martora unei creșteri uimitoare, pe măsură ce lumea comerțului electronic, a social media și a comunităților online converg.
Cu oportunități tot mai mari în token-urile sociale și în locurile de joacă virtuale corespunzătoare, cum ar fi Metaverse, anul viitor pare să fie plin de promisiuni. Ce îi așteaptă pe creatori într-un 2022 din ce în ce mai digital și descentralizat?
O dinamică mai echitabilă
De la OnlyFans la TikTok, rețelele de socializare pot oferi creatorilor acces la comunități, dar acești creatori sunt cei care conduc traficul pe aceste platforme datorită forței conținutului lor. Fie că sunt artiști, muzicieni, scriitori, fotografi sau influenceri de toate felurile, ei sunt adevărații factori de venit pe aceste platforme. Cu toate acestea, relația dintre un creator și comunitatea sa este în cele din urmă intermediată de o terță parte – platforma – care poate avea un impact asupra măsurii în care un creator este pe deplin recompensat și compensat pentru munca sa. Uneori, acest lucru se manifestă ca o reducere a veniturilor și poate avea un impact chiar și asupra tipului de conținut creat și a ceea ce acesta poate include.
Legat de acest subiect: Twitter și TikTok îmbrățișează NFT-urile: Urmează adoptarea în masă?
Imaginați-vă dacă ați putea crea fără limite. Acesta este avantajul pe care îl oferă jetoanele sociale. Jetoanele fanilor alimentate de blockchain pot îndeplini mai multe funcții: În primul rând, pot fi folosite pentru a recompensa fanii pentru implicarea lor, încurajându-i și mai mult să se implice într-un univers de conținut. Acest lucru nu numai că ajută la creșterea unei comunități, dar jetoanele sociale pot fi folosite și ca mijloc de schimb – fanii pot compensa direct creatorii pentru munca pe care o apreciază, alimentând o mini-economie care elimină efectiv intermediarul din ecuație. Prin faptul că, în esență, se simbolizează pe ei înșiși, creatorii își invită fanii să ia parte la tot ceea ce fac – luați în considerare exemplul antreprenorului Alex Masmej, în vârstă de 23 de ani, care a lansat ALEX pentru a strânge suficiente fonduri pentru un zbor spre San Francisco pentru a-și lansa startup-ul.
Jetoanele sociale reprezintă în esență ethosul Web3, conectând creatorii și consumatorii de conținut în mod direct și permițându-le să beneficieze de un schimb de valori. Cu toate acestea, există întrebări filozofice care merită o reflecție. Ce înseamnă să te tokenizezi? Riscați să ridicați ștacheta și presiunea de a performa? La urma urmei, incidentele în care influencerii din rețelele de socializare se străduiesc să facă față cerințelor adepților lor au fost bine cronicitizate. Dar, pe măsură ce economia creatorilor continuă să evolueze, jetoanele sociale sunt încă un pas valoros care caută să niveleze condițiile financiare pentru ceea ce devine rapid o cale de carieră legitimă.
Revitalizarea semnificației angajamentului
Valoarea alternativelor
Creatorii contemporani sunt împovărați de alegeri – forțați să țină cont de numărul tot mai mare de platforme și puncte de acces pentru a cultiva comunități noi și existente de fani. Odată cu era Web3, este un moment cu adevărat interesant pentru a fi creator. Ceea ce putem spera să vedem este o economie a creatorilor care nu se mai bazează pe un peisaj disparat de canale, ci pe o rețea distribuită, interoperabilă, care maximizează toate punctele de contact și oportunitățile de a se implica în mod semnificativ. Între timp, ascensiunea uluitoare a Asiei și poziția sa influentă în generarea de produse culturale și în dezvoltarea de noi platforme care au potențialul de a modela mai multe industrii este menită să redefinească economia creatorilor și pe participanții acesteia, așa cum o cunoaștem noi.
În perspectiva anului 2022, creatorii sunt acum, mai mult ca oricând, înarmați cu inovații care să le diferențieze ofertele – de la lumi virtuale la obiecte de colecție din ce în ce mai sofisticate. Dincolo de aceasta, ei au acum noi căi de explorat, care pot promite în cele din urmă un teren de joc mai echitabil și mai echitabil, pe măsură ce își transformă pasiunile în cariere. Oportunitățile de la orizont sunt clare: zorii descentralizării reprezintă următorul pas pentru a aduce economia creatorilor pe noi culmi.
Acest articol nu conține sfaturi sau recomandări de investiții. Fiecare investiție și mișcare de tranzacționare implică riscuri, iar cititorii ar trebui să efectueze propriile cercetări atunci când iau o decizie.
sursa articol: cointelegraph.com