ACTUALITATEBREAKING NEWSLOCALULTIMA ORĂ

Coloana de 24 km pe DN 2 spre Vama Siret

Coloana de autotrenuri se desfășoară pe o distanță de aproximativ 24 km pe DN 2 spre Vama Siret. În zonă acționează 3 echipaje de poliție rutieră și 3 de ordine publică. Traficul spre Rădăuți și Siret se desfășoară pe un singur fir. Anuntul a fost facut duminica dimineata, de Institutia Prefectului Suceava.

Recomandare de rute ocolitoare

Pentru a debloca măcar parțial situație, polițiștii rutieri au anunțat rute ocolitoare și sunt în trafic, însă se circulă foarte greu pe acest drum, o bandă de mers fiind ocupată de tirurile care merg spre Ucraina.

Pentru realizarea circulației rutiere în condiții optime dar și de siguranță, polițiștii Serviciului Rutier recomandă șoferilor de autoturisme și celor care conduc vehicule cu masa maximă autorizată cel mult de 7,5 tone să utilizeze și traseele alternative identificate pentru rutele către orașul Siret și municipiul Rădăuți și zonele arondate.

Astfel, este recomandată următoarea rută alternativă:

Suceava – DN29A – Adâncata – Călugăreni – Zvoriștea – DJ291A – Dealu – Zamostea – Grămești – Siret

Pentru circulația autoturismelor și vehiculelor cu masa maximă autorizată de până la 7,5 tone către municipiul Rădăuți și zonele arondate sunt recomandate următoarele rute alternative:

Suceava – DN17 – Păltinoasa – DN2E – Cacica – Solca – DN2K – Arbore – Milișăuți – DN2H – Rădăuți (sau din orașul Solca se poate circula și pe ruta Marginea – Rădăuți);

Suceava – DJ178A – Șcheia – Mihoveni – Costâna – Părhăuți – Todirești – DJ178 – Comănești – Botoșana – DN2K – Arbore – Milișăuți – DN2H – Rădăuți.

Lipsa infrastructurii de la Vicovu de Sus

O parte din traficul de la Siret trebuia să fie preluat în astfel de situații de punctul de trecere a frontierei de la Vicovu de Sus, tot din județul Suceava.  Punctul Vamal a fost inaugurat de premierii Ucrainei si Romaniei insa se pare ca a fost doar la capitoul sa dam bine in investitii. Realitatea este cu

Acest punct de control a fost deschis pe 10 noiembrie anul acesta tocmai pentru a oferi alternative transportatorilor. Între cele două puncte de frontieră sunt doar 40 de kilometri.

Două au fost motivele pentru care acest punct de trecere nu a reușit să atragă transportatorii.

În primul rând, este vorba de faptul că „drumurile de acces au multe gropi și transportatorii preferă să aștepte la Siret, decât să treacă pe Vicovu de Sus. Este vorba în special de drumurile din partea ucraineană, dar cu cele de la noi nu mi-e rușine”, ne spune Mihai Cotună, unul dintre șoferii care fac des curse spre Ucraina venind din Turcia.

O altă problemă a punctului de trecere a frontieră de la Vicovu de Sus este că nu are în dotare niciun fel de echipament modern de verificare a conținutului dintr-un camion. Nu se pot verifica nici măcar dacă un container are un perete dublu cu aparate portabile, așa cum ne-au transmis lucrători vamali.

Autoritatea Vamală Română nu ne-a precizat până în acest moment dacă punctul de frontieră este dotat cu echipamente care să permită controlul autocamioanelor și a cisternelor.

Mai mult, nici Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu are montate cântare pentru ca în vamă să se verifice dacă un TIR sau cisternă este goală așa cum declară transportatorii.