administratie

Ce nu a anunțat Ministrul Grindeanu a spus Gheorghe Șoldan. Umbrărescu este câștigătorul contractului pentru lotul 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava

„Spedition UMB este câștigătorul contractului pentru construcția lotului 1 al autostrăzii Pașcani – Suceava (secțiune a A7)! După semnarea contractului constructorul român va avea la dispoziție 3,06 miliarde de lei (fără TVA) și 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru construcția acestui lot în lungime de 33 km”, au anunțat, luni, CNAIR și președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan. Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu a evitat să spună numele câștigătorului licitatiei,preferând să spună doar că ,,avem un câștigător al licitației,,.

 

Spedition UMB este câștigătorul contractului pentru construcția lotului 1, de 33 km, al autostrăzii Pașcani – Suceava, secțiune a Autostrăzii Moldovei -A7. Valoarea contractului este de 3,06 miliarde de lei, fără TVA, iar termenul de proiectare și execuție este de 30 de luni.

Este vorba despre deliberarea de după etapa de analiză a propunerii financiare al cărei termen era data de 31 martie, conform celor specificate în SEAP. O informare cu privire la deliberare a fost comunicată de către președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan. Potrivit șefului administrației județene, constructorul are la dispoziție 30 de luni pentru finalizarea lucrărilor, cu 6 luni alocate pentru proiectare și 24 pentru execuție. „Precum fiecare sucevean, îmi doresc să văd primele utilaje la lucru și să aducem cât mai repede autostrada la Suceava. Dacă nu sunt contestații, peste 10 zile se poate semna contractul”, a declarat Gheorghe Șoldan.

Primul lot al sectorului Pașcani – Suceava al Autostrăzii A7 este de lângă municipiul Pașcani și până la Roșcani, o localitate aparținătoare de orașul Liteni. Acest prim lot va avea o lungime de 33 de kilometri și două noduri rutiere: Heci la km 9+700 și Dolhasca la km 23+700. De asemenea, din cei 33 de kilometri, o distanță 5,26 km este constituită din poduri, pasaje și viaducte care vor fi în număr de 28.

Și pentru cel de-al doilea lot – de la Roșcani la Suceava – cu o lungime de 29,97 kilometri, urmează să fie anunțat câștigătorul în perioada următoare, pe SEAP termenul limită de analiză al propunerii financiare și de deliberare este 11 aprilie. Dacă se repetă scenariul de la lotul 1, atunci este posibil ca deliberarea să fie cu câteva zile mai repede. În ambele loturi din sectorul Pașcani – Suceava al Autostrăzii A7, finanțarea este asigurată prin Programul Transport 2021-2027.

Potrivit celor precizate de Gheorghe Șoldan, în privința sectorului Suceava – Siret al Autostrăzii A7 – care va fi făcut, probabil, pe trei loturi – încă se lucrează la studiul de fezabilitate.

Autostrada „Moldovei” A7 este  acum în lucru pe o distanță de circa 320 de kilometri, din totalul de 440 km Ploiești – Siret. Se lucrează de la intersecția cu A3 de lângă Ploiești și până la Pașcani.

Din cele 13 loturi contractate până acum pe A7, 10 sunt contractate cu UMB. Practic, de la Buzău până la Pașcani, toată A7 este construită de companiile care țin de UMB-ul lui Dorinel Umbrărescu