GENERAL

Cazuri de înșelăciuni la cumpărături pe internet, reclamate aproape zilnic la Poliția Suceava

În acest context, Campania Poliției Române – SIGURANȚA ONLINE – vă provoacă să vă testați priceperea în a vă feri de fraudele online și își propune să reducă numărul de persoane înșelate, prin informarea corectă, prin sfaturi utile și descrierea unor metode frecvente de operare.

Cei care doresc să afle mai multe despre cum pot face shopping în siguranță în mediul online pot afla mai multe pe pagina dedicată creșterii gradului de siguranță a cumpărăturilor în mediul virtual www.sigurantaonline.ro

Aproape zilnic, polițiștii sunt sesizați cu privire la înșelăciuni în mediul on line cu prilejul achiziționării unor bunuri. De cele mai multe ori aceste situații sunt generate și de superficialitatea cumpărătorilor care nu respectă reguli minime de prevenire și siguranță.

Spre exemplu, Poliția Municipiului Suceava a fost sesizată direct de către un bărbat cu privire la faptul că a fost înșelat în urma unei tranzacții efectuate pe internet.

S-a stabilit că bărbatul naviga pe o platformă de socializare în data de 11 noiembrie 2022 cu ocazia reducerilor masive de Black-Friday ocazie cu care a observat un anunț sponsorizat al unui utilizator care expunea spre vânzare mai multe articole de vestimentație. Fiind atras de reducerile impresionante și de prețul afișat pentru o geacă, acesta a accesat un link web unde a selectat un produs și a completat un formular pentru o adresă de livrare. În data de 15 noiembrie 2022, persoana vătămată a fost contactată de către un agent de livrări de la o companie de profil care i-a înmânat în schimbul rambursării sumei de 171 lei un colet. Desfăcând pachetul a constatat faptul că în interior se află o haină pentru dame de o calitate net inferioară și care nu se apropie în niciun fel de specificațiile celei expuse spre vânzare pe internet.

Aproape zilnic, polițiștii sunt sesizați cu privire la înșelăciuni în mediul on line cu prilejul achiziționării unor bunuri. De cele mai multe ori aceste situații sunt generate și de superficialitatea cumpărătorilor care nu respectă reguli minime de prevenire și siguranță.

Spre exemplu, Poliția Municipiului Suceava a fost sesizată direct de către un bărbat cu privire la faptul că a fost înșelat în urma unei tranzacții efectuate pe internet.

S-a stabilit că bărbatul naviga pe o platformă de socializare în data de 11 noiembrie 2022 cu ocazia reducerilor masive de Black-Friday ocazie cu care a observat un anunț sponsorizat al unui utilizator care expunea spre vânzare mai multe articole de vestimentație. Fiind atras de reducerile impresionante și de prețul afișat pentru o geacă, acesta a accesat un link web unde a selectat un produs și a completat un formular pentru o adresă de livrare. În data de 15 noiembrie 2022, persoana vătămată a fost contactată de către un agent de livrări de la o companie de profil care i-a înmânat în schimbul rambursării sumei de 171 lei un colet. Desfăcând pachetul a constatat faptul că în interior se află o haină pentru dame de o calitate net inferioară și care nu se apropie în niciun fel de specificațiile celei expuse spre vânzare pe inte