Berea, mai scumpă cu 20%. Decizia a fost luată în urma creșterii prețurilor la energia electrică și la materii prime, iar cei mai afectați sunt micii producători.
,,Noi, păstrând temperaturi scăzute pentru bere atât în perioada de fermentație, cât și în perioadele de păstrare, camerele frigorifice consumă destul de multă energie electrică și ne afectează foarte mult.
Încercăm să mutăm foarte mult partea de producție în timpul zilei și să folosim panourile fotovoltaice. Suntem în discuții să ne montăm panouri fotovoltaice pe toată hala de producție și așa sper să reducem mult, peste 50% din costuri”, spune Ștefan Iordache, producător de bere artizanală, potrivit digi24.ro.
Românii sunt codaşii Europei la consumul de bere în HoReCa, acest canal contribuind cu doar 8% la vânzări. În pandemie, cota de piaţă a restaurantelor şi barurilor scăzut la jumătate, crescând puternic retailul.
Retailul reprezintă mai mult de 90% din vânzările totale de bere din România. Astfel, piaţa locală se află pe penultimul loc în Europa în ceea ce priveşte ponderea canalului HoReCa (on-trade), fiind „depăşită“ doar de Estonia, arată o analiză făcută de ZF pe baza datelor oferite de Asociaţia Berarii Europei.