AUTOTEHNOROM condusă de omul de afaceri Vasile Rîpan a bifat inca un contract cu statul roman. Ramane de vazut daca va abandona din nou lucrarile in infrastructura rutiera din județul Suceava si va reveni atunci cand o avea chef.
Drumul Expres Cluj-Napoca – Autostrada Transilvania va avea o lungime de aproximativ 5 kilometri și va permite legătura mai rapidă cu autostrada A3, prin Tureni.
Drumul expres care va face legătura între Autostrada Transilvania și Tureni (DN 1) va avea o lungime de 5 kilometri, iar durata de execuție este estimată la 18 luni.
Semnarea contractului pentru construcția drumului din județul Cluj a fost anunțată, în 28 iulie, de Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
„Asocierea DIMEX-2000 COMPANY (Leader), OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS, OPR ASFALT, AUTOTEHNOROM,CON-A OPERATIONS are la dispoziţie 562,61 milioane de lei (fără TVA) şi 18 luni pentru a finaliza lucrările.
Pe aceast drum expres vor fi construite 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.
Profilul este de drum expres cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens”, a precizat directorul CNAIR.
La intersecția cu dintre DN 1 și Drumul expres este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare – ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o banda pe sens:
Nod DN 1 – Bretea A3 – Cluj – lungime = 756 m;
Nod DN 1 – Bretea Cluj – A3 – lungime = 833 m;
Nod DN 1 – Bretea A3 – Turda – lungime = 548 m;
Nod DN 1 – Bretea Turda – A3 – lungime = 612 m.
Noua conexiune cu Autostrada Transilvania va contribui la diminuarea traficului pe ruta Baciu – Cluj-Napoca – Bulevardul Muncii – Apahida, cât și pe cel dintre Gilău și Cluj-Napoca. Clujul va avea asigurată o legătură mai bună la A3, în locul celor actuale care trec prin zona Florești (cea mai aglomerată din România) sau Turda (cu blocajele de rigoare).
Potrivit informaţiilor turdanews.net deja se lucrează intens în zona autostrăzii A3, unde au început lucrările la drumul expres DN1 Tureni – A3.