Proiectul ANAF propune digitalizarea completă a procesului de înregistrare a certificatelor digitale pentru depunerea declarațiilor fiscale. Cererea (Formular 150) va putea fi transmisă online, eliminând necesitatea deplasării la sediul organului fiscal.
Dacă până acum un titular de certificat calificat era nevoit să meargă personal la ANAF, cu o cerere pe hârtie, împuternicire și document de identitate, acum totul se va putea realiza la distanță, printr-un simplu e-mail sau încărcare în platforma ANAF, semnat electronic. Astfel, formularul 150 („Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat”) și documentele adiționale vor putea fi trimise direct în format digital, scrie Termene.ro.
Proiectul de ordin prevede următoarele schimbări majore:
Aprobarea noii proceduri de depunere a declarațiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanță; Aprobarea formularelor 150 și 151, acestea din urmă fiind dedicate cererilor de revocare a dreptului de utilizare a serviciului online.