ACTUALITATELOCALULTIMA ORĂ

2.365.244 EURO ia o firmă din Județul Neamț de la CJ Suceava pentru lucrări pe drumurile județene

2.365.244 EURO ia o firmă din Dolșești,  Județul Neamț de la CJ Suceava pentru lucrări pe drumurile județene.Rard Construct a câștigat prin achizițe publică, procedură simplificată pe e-licitație.ro ,,Execuție lucrări pentru obiectivul de investiție ”Modernizare DJ 175 Izvoarele Sucevei – frontiera Ucraina, km 43+600 – 46+600, județul Suceava,,. Achizția a avut loc in luna noiembrie 2022, fiind adjudecata la suma de

11.471.432,79 RON respectiv 2.365.244 EURO

Proiectul „Îmbunătățirea infrastructurii de transport în zona transfrontalieră Suceava – Cernăuți (Izvoarele Sucevei – Shepit)” se va implementa în parteneriat: Consiliul Județean Suceava, în calitate de Beneficiar lider și Serviciul de Drumuri Rutiere al Regiunii Cernăuți, în calitate de Beneficiar 1. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea accesibilității în regiunea transfrontalieră Izvoarele Sucevei – Shepit, și a mobilității populației, bunurilor și serviciilor, în vederea stimulării dezvoltării economice durabile prin reabilitarea/modernizarea a 3 km de drum județean, DJ 175 (km 43 + 600 – 46 + 600) și conectarea comunitățiilor din zonă. Prin acest proiect se propune modernizarea infrastructurii rutiere prin asfaltarea drumului județean DJ 175, Km 43+600 – 46+600 cu o lungime totală de 3,0 km. Drumul județean propus pentru modernizare, pe tronsonul Km 43+600 – 44+110 a fost modernizat cu îmbrăcăminte din beton de ciment, dar datorită duratei normale de funcționare expirată, a acțiunii agenților de mediu (ploi, zăpadă, cicluri repetate de îngheț – dezgheț), a lipsei fondurilor pentru întreținerea curentă, repararea (curentă și capitală) și înlocuirea părților degradate îmbrăcămintea veche este foarte degradată (denivelări, făgașe, crăpături, e.t.c.) fiind improprie circulației rutiere în condiții de confort și siguranță. Executia lucrarilor pentru obiectivul de investitie ”Modernizare DJ 175 Izvoarele Sucevei – frontiera Ucraina, km 43+600 – 46+600, județul Suceava”, in conformitate cu prevederile Documentației tehnice atașate, a Caietului de sarcini, a prescriptiilor tehnice si standardelor in vigoare. În vederea îmbunătățirii infrastructurii rutiere, Consiliul Județean Suceava a depus proiectul „Îmbunătățirea infrastructurii de transport în zona transfrontalieră Suceava – Cernăuți (Izvoarele Sucevei – Shepit)” în vederea finanțării prin Programul Operațional Comun România-Ucraina 2014-2020. Proiectul a fost declarat eligibil, în acest sens fiind semnat contractul de finanțare nr. 1HARD/3.1/17 din data de 25.08.2021.Durata proiectului este de 28 de luni, respectiv de la 26.08.2022 până la 25.12.2023.

 

Contract de achiziție publică de lucrări pentru obiectivul de investiție ”Modernizare DJ 175 Izvoarele Sucevei – frontiera Ucraina, km 43+600 – 46+600, județul Suceava” 1HARD/3.1/17, în conformitate cu prevederile Documentației tehnice atașate, a Caietului de sarcini, a prescripțiilor tehnice și standardelor în vigoare. Tronsonul de drum județean DJ 175 cuprins între km 43+600 – 46+600, propus spre modernizare prin această investiție, prezintă următoarele caracteristici: Traseul în plan este caracterizat printr-o succesiune de aliniamante și curbe, cu raze de racordare cuprinse între 60 m și 350 m. Drumul studiat are lățimea părții carosabile cuprinsă între 3.50 m și 6.00 m. În profil transversal prezintă iregularități și deformări, pantele transversale nu sunt asigurate, iar scurgerea apelor nu se face corespunzător, conducând astfel la degradări ale suprafeței de rulare. Structura rutieră, conform expertizei tehnice, cuprinde: • pe sectorul km 43+600 – 44+110, cu dala din beton de ciment, cu lățimea părții carosabile cuprinse între 5,60 – 6,00 m: – 17 cm – dala din beton de ciment – 20 – 22 cm – strat din balast • pe sectorul km 44+110 – 46+600, pietruit, cu lățimea părții carosabile cuprinse între 3.50 -6.00 m : – 14-16 cm – umplutură de pietriș cu pământ. Ținând cont de recomandările expertizei și a rezultatelor calcului de dimensionare și a verificării la acțiunea îngheț-dezghețului, se propun următoarele structuri rutiere: Structura rutieră tip 1 (propusă pe sectorul kilometric cu dală din beton de ciment existentă, cuprins între km 43+600 – 44+110): 1.1. Structura rutieră propusă peste dala din beton existentă: – 4 cm – strat de mixtură antifisură; – Geocompozit antifisură; – 7 cm – strat de legătură BAD 22,4, cf. AND 605/2016 – 4 cm – strat de uzură BA 16, cf. AND 605/2016 1.2. Structura rutieră propusă în casete: – 20 cm – strat de fundație din piatră spartă de carieră, amestec optimal – 20 cm – strat din balast stabilizat cu lianți hidraulici rutieri – 8 cm – anrobat bituminos ABPC 31.5 – Geocompozit antifisură; – 7 cm – strat de legătură BAD 22,4, cf. AND 605/2016 – 4 cm – strat de uzură BA 16, cf. AND 605/2016 Acostamentele se vor amenaja astfel: – 20 cm – strat de fundație din piatră spartă de carieră, amestec optimal – 20 cm – strat de bază din balast stabilizat cu lianți hidraulici rutieri – 19 cm – strat de fundație din piatră spartă de carieră, amestec optimal Structura rutieră tip 2 (propusă pe sectorul kilometric cu pietruire existentă, cuprins între km 44+110 – 46+600): 1.3. Structura rutieră propusă: – cca. 45 cm – săpătură pietruire existentă – geotextil cu rol filtrare și separare; – 25 cm – strat de fundație din piatră spartă de carieră, amestec optimal, sort 0-63 mm, conform STAS 6400, SREN 13242; – 10 cm – strat de bază din macadam, conform STAS 6400; SREN 13242; – 6 cm – strat de legătură BAD 22,4, cf. AND 605/2016; – 4 cm – strat de uzură BA 16, cf. AND 605/2016 1.4. Acostamentele se vor amenaja astfel: – geotextil cu rol filtrare și separare; – 25 cm – strat de fundație din piatră spartă de carieră, amestec optimal – 20 cm – strat din piatră spartă de carieră, amestec optimal De asemenea, prin Documentatia tehnica se impune și realizarea de : – Colectarea şi evacuarea apelor pluviale: – Șanțuri/rigole; – Pod/Podețe; – Lucrări de sprijinire din gabioane; – Consolidare terasamente cu pământ armat; – Amenajare drumuri laterale – Lucrări de siguranţa circulaţiei. Descrierea lucrărilor este disponibilă în documentația tehnică atasată în SEAP. Durata contractului: 13 luni de la data semnării contractului de ambele părți, din care: durata de execuție a lucrărilor este de 12 luni calculată de la data emiterii ordinului scris de începere a lucrărilor, iar 1 lună este aferentă procedurilor administrative pre și post execuție. Pentru încadrarea în graficul de implementare a contractului de finanțare, durata contractului de lucrări nu poate depăși durata de implementare a proiectului respectiv 25.12.2023. Conform Devizului general aprobat, valoarea totală estimată a lucrărilor este de 11.497.700,00 lei fără TVA, defalcată astfel: • Cap. 1.4. – Cheltuieli pentru relocarea/protecția utilităților = 200.000,00 lei • Cap. 4.1 – Construcții și instalații = 11.207.700,00 lei fără TVA • Cap. 5.1.1 – Lucrări de construcții și instalații aferente organizării de șantier = 90.000,00 lei fără TVA. Valoarea estimată nu cuprinde suma aferentă cheltuielilor diverse şi neprevăzute precizată în devizul general, acestea putând fi accesate, după caz, în funcție de necesități, prin modificarea contractului de execuţie în condiţiile prevăzute la art 221 din Legea nr 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările si completările ulterioare.